Whatever Will Be, Will Be...

Wednesday, December 10, 2008

bab 40 - tanah runtuh bukit antarabangsa



sekitar jam 7 pagi 6 disember 2008, aku dikejutkan dengan panggilan telefon. guess who? bekas rakan setugas di syarikat lama.. kumpulan ikram sdn bhd (femes bile blaku tanah runtuh).

"fitri, mane ko letak data lidar dlm laptop ni?"

wah..takde briefing2 ape trus ty..aku pon blur2 lagi.. ape nih? lomler, baru bgn tdo.. then br dapat pickup.. aku ckp a..

"data lidar ader la kat desktop tu.." dgn cam tak tau ape2 blur2 die pon jumpe la..

dlm ati aku ni tanah runtuh mane ni? wat donno je la..

area kul 10 lebih..aku dah sibuk menguruskan negara2 aku dlm ikariam (game online). tetibe bapak aku ckp ade tanah runtuh..(?) aku bpikr sejenak.. mesti bukit antarabangsa..ceh..igtkan kecik2 kes punya landslide..upenyer..wa..besar jugak.. aku ape lagi..kontek le kawan2 kat ikram...dorg upenyer dah dipanggil balik bekerja. urgent. mau taknyer..musti la busy time tanah runtuh. lagi pulak ikram baru je nk release final report pasal kajian risiko cerun dan pemetaan kawasan ulu klang yg salah satu kawasan ulu klang melibatkan kawasan bukit antarabangsa. tgk punye tgk..dgn data2 yg ade pada aku sikit..ces..kawasan ni baru je aku pegi. umah doktor india yg kehilangan isteri tu (aku rase la). kami pergi cek longkang kat tepi umah die aritu ade pecah.. dan2 tgk umah tu ler yg ranap skali..aiya..

aku pon tanak a komen byk pasal landslide tu..aku pon da kuar dari ikram.. so, takleh ckp lebih..nanti org ckp aku lebih sudu dr kuah. tapi smalam aku pergi la jenguk budak2 ikram kat opis dorang...tgk kemain lagi bilik meeting dah jd bilik gerakan..penuh dah dinding2 kne tampal aerial photo start tahun 1968 sampai kejadian baru2 ni (2008) mmg nmpkla sikit2 development yg dilakukan..pihak berkuasa janji nk bagi report within 10 days.. aku lak terpikir..masakla kawan2 aku kat ikram nk produce report tu..dorg da siap dah organization chart...aku tgk mapping team bhg pada 3. dekat atheneum pun ade, dekat atas slope yg runtuh..abandon building tu..dan kondominium mane ntah satu lagi..lope la.. yg besnyer..aku sebuk2 lak makan kfc yg dorg hidangkan utk team2 kajian tanah runtuh bukit antarabangsa.. ala..halal je la kan..kalo tak, bukan abis pon..membazir je kang...hahaha..

anyway..best of luck to ikram and the team.

1 Comments:

  • wahhh...n u seem 'a somebody' =p

    By Anonymous Anonymous, At 9:21 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home