Whatever Will Be, Will Be...

Sunday, January 01, 2006

bab 13 - tahun baru, pengalaman baru

hello semua. selamat tahun baru diucapkan kepada pembaca. lama rasanya tak update blog. walaubagaimanapun dapat juga tulis sesuatu hari ini. alhamdulillah. bukan apa, minggu lepas memang sibuk sungguh memandangkan terlibat dengan interview dan juga proses mendapatkan kerja. dan hari ini, iaitu hari pertama pada tahun 2006, juga menjadi hari pertama saya mula bekerja. alhamdulillah, rezeki tahun baru. mungkin sebab itu saya sedikit sibuk. layari internet sekejap cuma, selebihnya tonton berita dan baca akhbar.

sempat jugalah tengok beberapa kes di malaysia ni baik dari segi hiburan dan yang lain-lainnya. hahah..akhirnya saya tak dapat juga nak habiskan cerita sana'y wala nang wakas sebab terikat dengan jadual kerja. tak apalah, lain kali cari vcd telenovela tersebut. siri hikmah pun saya tak dapat tengok. pun tak mengapalah.

hari ini punya berita, banyak juga kemalangan berlaku, juga ada laporan tentang pesta seks dan juga azam tahun baru artis. saya malas nak bicara panjang soal azam tahun baru sebab lebih baik kita berazam setiap hari daripada berazam sekali setahun. sekurang-kurangnya azam harian boleh buat kita ingat selalu azam kita. terpulang kepada anda lah nak pilih cara mana, asalkan azam tercapai.

sambutan tahun baru saya amat ringkas, hanya duduk depan tv dan kemudiannya menyaksikan tayangan lord of the ring dan menjelang pukul 12.30 malam, saya ke kamar untuk tidur. tetapi nampaknya pada tahun ini, televisyen tak banyak menyiarkan sambutan tahun baru sepertimana sebelum ini. astro ria hanya menyiarkan siaran ulangan konsert siti nurhaliza di royal albert hall, london yang juga boleh didapati dalam bentuk vcd (bagi saya susunan muzik baru sangat tidak sedap didengar). tv 2 dengan lord of the ring, tv 1 dengan bersama artis lama yang agak bosan dan tv 3 dengan tahun melwat malaysia (ada konsert juga). channel lain saya malas nak jenguk sebab leka dengan lord of the ring. namun saya pasti rakan bloggers yang lain menyambutnya dengan penuh keriangan. membilang saat menjelang tahun baru. namun bagi saya yang berubah cuma angka, yang lain masih sama.

sekian saja laporan tahun baru saya, dan kepada semua bloggers, harapnya anda semua dapat memberikan yang terbaik kepada pembaca sekalian.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home