Whatever Will Be, Will Be...

Friday, January 20, 2006

bab 15 - hits 1, jeng..jeng..jeng..: akan bermula!

askum..malam ini hits 1 akan disiarkan secara langsung kat rtm. saya kira ini satu permulaan bagi segala anugerah besar-besar sebab lepas ini kita ada anugerah bintang popular dan juara lagu yang terdekat, 5 februari ini. malam ini, saya tak ingat siapa yang bertanding, saya hanya akan tonton sahaja. nasib baik diuar-uarkan ada saiful apek yang akan turut bersama hoskan rancangan, sebab kalau letak azwan ali dengan dia fadila cam dulu..aduhai.. memang lemah rasanya. azwan ali, entah kenapa anda dinobatkan sebagai antara hos terbaik malaysia, saya pun tak pasti..tak nampak pun kehebatan anda melainkan pakaian yang pelik2 (takde ciri-ciri role model la). sori, just pendapat peribadi.

saya tak mahu ramalkan siapa yang akan menang, siapa yang akan popular, lihat sajalah. kalau sedara sedari nak tau ramalan kaji muzik ni, silalah ke blog yang ada ramalan dan ranking ciptaan naluri mereka. kalau dalam quality control, mereka mengukur kualiti berdasarkan sifat kerana tiada alat pengukuran khas. itu soal mereka, saya tak nak cakap lebih-lebih. sikit-sikit sebagai mukadimah pembuka minda sudahla..

harapan saya untuk rancangan hits 1 ini, cubalah jadikan acara lebih ceria dan tidak membosankan. sudahlah sebuah rancangan rtm yang sangat-sangat diketahui umum kesuraman penataan cahaya, kekusutan sistem bunyi dan keburukan rekaan set pentas (alih-alih pentas besar bagak dengan bunga-bunga di hadapan pentas..argh..bosan!). sekurang-kurangnya, kalau tak boleh sempurnakan semua, cukuplah sekadar cuba memberikan pengacaraan yang berkualiti. kalau nak dihitung kira, banyak lagi yang boleh saya komen. tapi, saya pun tahu, bukan senang hendak ubah segalanya-galanya. tapi pelik juga, saluran lain boleh pulak buat, takkan rtm tak boleh kot. sudah berzaman sebenarnya kecelaruan rancangan rtm. selepas penjenamaan semula, keluar logo baru pun, masih sama juga kualitinya. low class! macam mana masyarakat nak tonton saluran kerajaan sekiranya ada pilihan yang lebih baik? nasib baik saya ni suka tengok anugerah itu anugerah ini, kalau tidak, tak de maknenya nak buka channel rtm nih.

sudah menyimpang la pulak. dari topik hits 1 dah jadi topik rtm yang hampeh la pulak. takpelah, semua pun cerita dunia kan?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home