Whatever Will Be, Will Be...

Thursday, February 16, 2006

bab 19 - nemo dan dory

askum. tengah duk tengok-tengok balik gambar-gambar yang ada dalam pc ni, ternampak pulak satu rakaman gambar yang diambil tak lama dulu. sebab tu kalau boleh, jangan la dibuang gambar-gambar yang ada sebab akan datang mungkin akan berguna. gambar yang aku nampak ni bukanlah ada guna sangat pun, tapi sayang jugak sebab bukannya senang-senang nak nyusahkan diri pergi amik lagi sekali gambar nih.

gambar yang dimaksudkan ialah nemo dan dory. ala.. tengok tajuk bab pun tau kan aku nak cerita tentang apa.huhu. ingat tak lagi citer finding nemo yang femes sekitar 2003? memang bes giler lah citer nih, kiranya kalo citer tentang dasar-dsar laut nih, citer finding nemo masih duduk tangga atas carta lagi la. biler kuar shark tale pun tak bes cam nemo nih. satu sebab jalan citer yang bes dan satu lagi watak sampingan yang memang kelakar habis. dory yang ilang ingatan tuh memang kawan yang baik walaupun ilang ingatan sekali sekala. korang sume mesti dah tau kan jalan citer die, so tak yah lagi nak citer panjang-panjang pasal tu.

ni nak tunjuk gambar dorang nih. jumpe kat underwaterworld langkawi arituh. mungkin kat tempat lain pun ada kot. saja je la nak show kat sini, mana tau kan kot kot ada yang tak perasan ke. hehe. ermm..kat aquaria klcc tak tau la ade ke tak nemo dan dory nih sebab tak penah pegi lagik. biler nak gi aa?? takpe..kalo dah buring tahap gaban, ada masa leh la gi tengok.huhu. bes gak merasai alam discovery channel nih..hehhe.. okeh..tanak buang masa lagi nk nulis panjang-panjang sebab motif utama nk tunjuk gambar realiti nemo dan dory nih. taraaaa...

dory katun (atas), dory real (bawah)

ha.. nmpk tak ikan kaler biru tuh? memang sebijik dory la. sori la tak dapat close up. giler nko nk close up. ikan tgh duk layan berenang sedap tak hengat aku nak amik gmbr die. ye la kan..mase aku duk nengok citer finding nemo tu, aku igt, designer pakai aci lukis kut sedap die je. kiranya aku ingatkan diorang tak rujuk ikan sebenar. ye ler, mana la aku nak tau apa ke jenis ikan kaler biru nih. setakat ikan keli tu aku kenal la. ikan pelik-pelik mana la nak kenal. rupanya, memang die duk gune rupa bentuk ikan nih wat citer yer. tapi muke ikan ni pon memang cam klakar cam karakter dalam citer tu jugak la. banyak royalti ko dapat wahai ikan dory. hehehe..

ha.. ni lagi sekor ikan. kira hero la ni.

nemo katun (atas), nemo real (bawah)

yang ni aku tau la nama die "clown fish". tu pun pasal cam kecoh-kecoh la time tu nemo nih jelmaan ikan clown fish. aku tak pnah lak jumpe. kaler lain penah la. igtkan dorang touch up kaler lain, alih-alih aku nengok kat underwaterworld tu sebijik lak kaler nyer, cume takde la jumpe yang sirip cacat cam nemo..ehehe.. kiranya tu jelah yang aku nak tunjuk. kalo aku ade jumpe yang cam shark tale lak, aku citer la kat sini kang. tapi setakat nih takde la..okey la dulu..babai..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home